“We learn as we go along”

Har varit på kurs (Sociala medier i offentlig sektor). Två inspirerande dagar med föreläsningar om allt från e-delegationens slutsatser till framgångar på @utrikesdepartementet, Rikspolisstyrelsen, Riksantivarieämbetet, @kommunchefen i Katrineholm med flera….

Vi har haft Twitter med automatiserat flöde via RSS sedan 2009, Facebooksida i ganska precis 1 år och ett debattforum sedan maj 2010. När vi hade enhetsmöte idag på förmiddagen enades vi om att nu går det inte att backa från dessa “experiement” utan nu gäller det att utnyttja potentialen så effektivt som möjligt.

Inspirerad av en föreläsning av @kommunchefen i Katrineholm http://www.youtube.com/watch?v=VctpeQBkMMY&feature=player_embedded

tänker jag nu  försöka leva som jag tänker lära. 

För ett par dagar sedan registrerade jag mig för ett Twitterkonto för att få tillgång till den så kallade bak-kanalen (back channel) på konferensen jag deltog i, dvs tankar och funderingar kring föreläsningen som pågick på Twitter. Det finns sociala regler och en tonalitet och funktioner att förstå sig på. Tycker min telefonapp för Twitter verkar innehålla fler finesser än när jag loggar in på webben. Kan det vara så?

Igår satt jag och trasslade med mina olika bloggar på wordpress och trodde först att jag lyckats skära av accessen genom ett klantigt byte av användarnamn. Men nu verkar det funka.

Jag citerar (återtvittrar)  (RT)  @utrikesdepartementet: “We learn as we go along”  (som i sin tur citerade Hillary Clintons rådgivare).

 I den här bloggen tänker jag berätta om hur det går när “jag lär under tiden som jag håller på”.

(RT = retweet=en upprepning av något som någon annan twittrat)

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

